Anderlecht wil Standard uit Play-Off 1 houden: “Dan moeten we dat zeker doen”


Anderlecht wil Standard uit Play-Off 1 houden: Dan moeten we dat zeker doen

vrijdag 27 januari 2017 om 19:36
RSC Anderlecht speelt komende zondag tegen Standard Luik. In principe een absolute topmatch, maar de Luikenaars zijn ver weggezakt dit seizoen. Als paars-wit zondag kan winnen, zijn de Rouches zo goed als uitgeschakeld voor Play-Off 1.

Dat beseft ook Youri Tielamans, al hoopt de youngster vooral op een goede prestatie van zijn eigen ploeg. “We moeten vooral naar onszelf kijken. We willen de kloof met Club Brugge niet groter laten worden”, vertelde Tielemans op een persconferentie. “We moeten zoveel mogelijk punten pakken voor de Play-Offs beginnen, maar als we een dreun kunnen uitdelen aan een grote club als Standard moeten we dat zeker doen.”

De jonge middenvelder speelde afgelopen woensdag tegen KVC Westerlo op een meer aanvallende positie, met Leander Dendoncker en Adrien Trebel in zijn rug. “Ik speel graag hoog. Bovendien kan ik makkelijk wisselen met Adrien of Leander als ik de bal lager kom opeisen. Ik voel mij momenteel heel goed binnen de ploeg. De coach heeft veel vertrouwen in mijn en dat is altijd belangrijk. Ik heb dit jaar een paar stappen gezet en daardoor speel ik ook beter.”

“Of we aan Trebel dingen gaan vragen of Standard? Ja, dat kan. Wanneer bepaalde spelers bij de tegenstander hebben gespeeld, is dat goed voor ons, omdat we zo meer informatie hebben over onze tegenstander. Bij Standard is dat misschien minder noodzakelijk, want het is een grote club die we goed kennen. We moeten ons echter niet bezighouden met extra-sportieve dingen. Onze enige taak is om te proberen de drie punten te pakken.”

Geef een reactie

