Belfodil geeft flinke steek aan Anderlecht: “Ik, gefrustreerd?”


Belfodil geeft flinke steek aan Anderlecht: Ik, gefrustreerd?

vrijdag 3 februari 2017 om 14:30
Ishak Belfodil heeft zich vrijdagmiddag opnieuw moeten verantwoorden bij de Bond. Belfodil kreeg afgelopen zondag rood tegen Anderlecht (0-0) na een trap. Het bondsparket wil drie speeldagen schorsing, maar hij heeft naar eigen zeggen niets gedaan.l

Belfodil werd eigenlijk vrijgesproken, maar het parket ging zelf in beroep. La Dernière Heure was aanwezig op de zitting en weet dat Belfodil een stevig pleidooi heeft gehouden. “Ik heb niets gedaan, maar dit is al de tweede keer dat ik moet komen. Ik weet dat jullie conflicten hebben met Standard in verschillende dossiers, maar ik weiger om daar de dupe van te zijn.”

Belfodil snapt niet waarom de fase stof doet opwaaien. “Jullie zeggen dat ik een tik heb willen geven aan een speler van Anderlecht uit frustratie. Ik, gefrustreerd? Het was niet mijn ploeg die niet kon winnen tegen een ploeg met een speler minder. Ik wilde alleen tijd winnen, ik dacht dat ik geel ging pakken.”

De Algerijn beseft wel dat hij geen té agressieve houding mag aannemen. “Sorry voor de toon die ik hier gebruik. Maar ik ben boos omdat dit de tweede keer is. Het is koppigheid. Mijn ploegmaats bereiden de wedstrijd van zaterdag voor, ik ben hier. Zelfs als jullie de beslissing bevestigen en ik niet geschrost word, dan word ik eigenlijk nog gestraft.”

voetbalprimeur

Geef een reactie

