Maes niet meteen happig op Standard: “Ik denk niet dat er een toekomst is”

Maes niet meteen happig op Standard: Ik denk niet dat er een toekomst is

maandag 8 mei 2017 om 15:37
Zijn onstlag bij KRC Genk kwam hard aan, sindsdien zat Peter Maes dan ook zonder club. Nu begint het echter stilaan weer te kriebelen bij de 52-jarige coach. Standard Luik is nog op zoek naar een eindverantwoordelijk voor volgend seizoen, maar dat wordt moeilijk.

Dat is althans wat Maes zelf vindt van de gevallen topclub.”Er wordt vaak een perceptie gecreëerd”, vertelt hij daarover in Het Laatste Nieuws. “Veel mensen praten er over en dan wordt snel gezegd dat het bijna in kannen en kruiken is. Ik denk niet dat er van de kant van Standard uit een toekomst is”, stelt hij onomwonden.

In België zijn de postjes natuurlijk niet al te dik bezaaid. Dat hoeft ook niet, aangezien Maes ook wel open staat voor een passage in het buitenland. “Absoluut”, bevestigt hij. “Ik heb er lang over getwijfeld, maar ik heb nu toch een paar mensen aan het werk gezet om een mooie club voor mij te vinden in het buitenland. Mentaal ben ik daar op dit moment klaar voor.”

voetbalprimeur

Legear spreekt zich uit over zijn toekomst bij Standard

Legear spreekt zich uit over zijn toekomst bij Standard

08 Mei 2017 21:15
© PhotoNews

Standard zal komende zomer ongetwijfeld grote kuis houden in zijn spelerskern. Heel wat spelers moeten dus voor hun toekomst op Sclessin vrezen. Jonathan Legear heeft dit seizoen niet al te vaak gespeeld en is dus één van de spelers bij wie vraagtekens geplaatst zouden kunnen worden.

De flankaanvaller is echter duidelijk. “Ik heb nog een contract en ik denk dat de club wel tevreden over me is”, klinkt het in La Dernière Heure. “Ik hoop dat we wat stabiliteit zullen vinden en een ander gelaat zullen kunnen tonen.”

“We hebben nochtans met deze ploeg al getoond dat we supermatchen kunnen spelen. Denk maar aan de Europa League, of zelfs tegen Genk, in Anderlecht. Het waren niet allemaal strontmatchen.”

Stevige waarschuwing voor Club en Standard: “Hij mag niet vertrekken”

Stevige waarschuwing voor Club en Standard:

08 Mei 2017 22:02
© PhotoNews

Bij Club Brugge is het nog wachten op een aankondiging van Michel Preud’homme, maar de zoektocht naar een trainer voor volgend seizoen lijkt nu al aan de gang. Ook Standard is op zoek naar een nieuwe hoofdcoach. Enkele namen vielen de voorbije weken bij beide clubs.

Die van Felice Mazzu bijvoorbeeld. Mehdi Bayat stuurt echter een serieuze waarschuwing naar Brugge en Luik. “Ik hoorde onlangs iemand zeggen dat het bestuur van Charleroi niet langer gekant is tegen een vertrek van Felice Mazzu. Ik zeg jullie nu: ik ben gekant tegen een vertrek van Mazzu, naar waar het ook is”, stelt de manager fel in Le Grand Débrief.

“Wij willen verdergaan met het uitstekende werk dat wij samen verrichten. Standard? Felice is daar zelf al heel duidelijk over geweest. En je moet ook eens luisteren naar wat de mensen zeggen. Bij Standard willen ze het DNA van Standard opnieuw creëren. Met de weinige ervaring die ik daarmee heb kan ik jullie zeggen: Felice Mazzu staat ver van het DNA van Standard.”

De woede van Raman en de wissel van Dossevi na 45 minuten: Standard-coach Jeunechamps reageert op de gevoelige kwesties

De woede van Raman en de wissel van Dossevi na 45 minuten: Standard-coach Jeunechamps reageert op de gevoelige kwesties

Dat het hommeles is bij Standard, hoeft geen betoog. Op het veld van Sint-Truiden (0-1) bleek zaterdag nog maar eens dat de Rouches doodziek zijn.

Het was een opvallend beeld tijdens de rust. Toen de spelers van Standard de kleedkamer opzochten, volgde een stevige discussie tussen bankzitter Benito Raman en coach José Jeunechamps. Was de voormalige Gentenaar gefrustreerd dat niet hij maar wel Jonathan Legear mocht invallen voor de bleke Matthieu Dossevi? Neen, de uitleg klonk heel anders.

“Ik kwam te weten dat hij zich niet lekker voelde. Dat had ik graag veel eerder gehoord”, aldus Jeunechamps. “Raman is een veelzijdige speler met inzet. Ik wilde hem dan ook graag inbrengen.”

Hebben jullie Dossevi wél gezien? – José JeunechampsDeel deze quote:

Over de vervanging van Dossevi aan de rust was Jeunechamps duidelijk. “Hebben jullie hem wél gezien? Neen? Aah voilà. Ik kon in totaal ook maar drie wissels doorvoeren…”

‘Standard legt iets meer dan 500.000 euro op tafel voor aanwinsten’

'Standard legt iets meer dan 500.000 euro op tafel voor aanwinsten'

08 Mei 2017 10:45
© PhotoNews

Standard kent een rotseizoen en de Rouches gaan zich in de zomer waarschijnlijk weer danig versterken. De Luikenaars gaan alvast drie spelers aantrekken en dat is niet al te duur.

Standard huurt Christian Luyindama, Jonathan en Merveille Bopé Bokadi van TP Mazembe. De drie Congolezen maken blijkbaar indruk en we konden u al melden dat Standard van plan is de aankoopoptie te lichten.

La Dernière Heure weet dat Standard amper 500.000 euro voor de drie spelers zal moeten betalen. De kans is groot dat Standard in de komende dagen of weken het nieuws officieel bekend zal maken. Bij TP Mazembe is momenteel Anthony Vanden Borre actief.