Van Buyten bijzonder hard voor Standard: “Vechten tegen degradatie”


Van Buyten bijzonder hard voor Standard: Vechten tegen degradatie

dinsdag 9 mei 2017 om 20:00
Daniël Van Buyten verdween dit seizoen van het toneel bij Standard, de ex-Rode Duivel kon het niet vinden met technisch directeur Olivier Renard. In Sport/Footmagazine geeft Van Buyten aan dat hij de huidige malaise van Standard perfect zag aankomen.

Het ging al slecht met Standard toen Van Buyten vertrok, maar het is sindsdien nog veel erger geworden. “Mijn besluit was genomen: ik wilde weg omdat het project me niet meer aanstond, het spel was niet meer gezond. Toen ik stopte bij de ploeg, wist ik dat we niet naar Play-Off 1 zouden gaan. Het werkte al verschillende maanden niet meer. Nu spreken de resultaten voor zich”, klinkt het bijzonder hard bij Van Buyten.

Van Buyten vindt zelfs dat Standard nog geluk heeft dat de degradatie al voor de Play-Offs beslist wordt. “Hoeveel wedstrijden heeft Standard gewonnen sinds mijn vertrek? Als je het systeem met de Play-Offs niet had, dan zou Standard nu moeten vechten om niet te degraderen naar 1B.”

voetbalprimeur

Geef een reactie

