Van Buyten vertelt waarom bestuur van Standard loog tegen Conceiçao


Van Buyten vertelt waarom bestuur van Standard loog tegen Conceiçao

09 Mei 2017 20:14
© PhotoNews

 

Sergio Conceiçao vertelde dat hij in september geen trainer van Standard werd omdat Daniël Van Buyten zijn komst niet zag zitten. Die komt nu met een heel ander verhaal.

 

“Ik ben niet van plan na te trappen, maar wel mijn mening te geven over alles wat ik heb gelezen. Via een Portugese tussenpersoon, die Christophe Henrotay zeer goed kent, kwam de kandidatuur van Sergio Conceiçao bij ons. Natuurlijk zou het makkelijk geweest zijn om hem aan te stellen, want iedereen is daar een fan van hem. Maar we moesten kijken naar wat het beste was voor Standard, en dat deed de hele sportieve cel van de club, en we hebben allemaal gezamenlijk beslist dat hij nog niet het profiel had om Standard te leiden”, zegt hij in La Dernière Heure.

“Waarom dit dan anders naar buiten kwam de laatste weken? Dat is vrij logisch. Als ze deze keer wel aan hem dachten om Aleksandar Jankovic op te volgen, dan was het beter om te zeggen dat één man, die er nu niet meer is, toen niet achter zijn komst stond. Zo konden ze dan nieuwe gesprekken opstarten. Ik heb zeker niets tegen Sergio, want ik ben er zeker van dat hij niet het hele verhaal te horen heeft gekregen. Ik denk dat het een goede coach zou geweest zijn voor Standard, in september of nu, want het is iemand die zich niet laat beïnvloeden door anderen.”

Geef een reactie

