Proto helpt misverstand de wereld uit: “Slechts een minderheid”

Proto helpt misverstand de wereld uit:

15 Mei 2017 23:21
© PhotoNews

Silvio Proto is een speler die in de voetbalwereld vaak polariserende reactie oproept. De doelman wordt in de Belgische stadions vaak op de korrel genomen. Zeker bij de aartsrivalen van zijn ex-club Anderlecht is hij zeker niet geliefd. Al is dat volgens Proto ook niet helemaal waar.

Zo vertelt hij in Le Grand Débrief dat zijn band met de supporters van Standard veel beter is dan iedereen denkt. “Weet je, dat is een misvatting. Het is maar een kleine minderheid die dat zegt. Ik ben er met Oostende geweest en de meesten waren correct met mij”, zegt hij.

“Het is ook een beetje een spelletje. Het is de Clasico, we gaan de boel een beetje opstoken… Op straat kom ik soms mensen tegen die me zeggen dat ze al 20 jaar supporter zijn van Standard, maar mij respecteren. Zij weten dat ik op het veld gewoon het maximum geef voor mijn ploeg.”

Standard blonk nog eens ouderwets uit: “De coach selecteerde de spelers die honger hadden”

 

Junior Edmilson blij met prestatie van zichzelf en de ploeg tegen KV Mechelen

 

Standard liet de fans afgelopen vrijdag nog eens smullen met een prima prestatie tegen KV Mechelen. De einduitslag was 2-0, al behoedde Colin Coosemans zijn team van heel wat meer tegengoals. Standard-aanvaller Junior Edmilson reageerde tevreden.

Standard had iets recht te zetten na de 1-0 nederlaag op het veld van STVV vorige week. En dat deed het ook tegen KV Mechelen. “Dit is een mooie overwinning na onze slappe wedstrijd tegen Sint-Truiden”, aldus Edmilson. “De coach heeft spelers geselecteerd die honger hadden, ook al hebben ze misschien niet veel gespeeld.”

“Spijtig dat we niet altijd met zo’n mentaliteit aan een wedstrijd starten”

“En dat zag je ook op het veld. Spijtig dat we niet altijd met zo’n mentaliteit aan een wedstrijd starten”, zegt de vleugelspeler nog. Edmilson was tegen Malinwa niet altijd gelukkig in zijn acties op de linkerkant, maar werkte wel hard. Maar na zijn blessure was Edmilson zeker tevreden over zijn prestatie.

“Ik had honger en ik wilde absoluut spelen”, klinkt het. “Ik heb alles gegeven tot de 70e minuut. Daarin wilde ik me tonen en de ploeg helpen, ook defensief. Ik ben tevreden over mijn prestatie en die van de ploeg. Nu moeten we proberen om het seizoen mooi te eindigen om dan het volgende beter te beginnen”, besluit Edmilson.

OFFICIEEL: Standard contracteert jonge doelman

OFFICIEEL: Standard contracteert jonge doelman

15 Mei 2017 12:36
© PhotoNews

Standard maakt volop werk van volgend seizoen. Het is nog op zoek naar een nieuwe trainer en ook inkomende transfers werden er nog niet gepresenteerd, maar het heeft wel al een veelbelovende doelman vastgelegd.

Standard kondigt immers aan dat Arnaud Bodart zijn eerste profcontract ondertekend heeft. De 19-jarige keeper, neef van gewezen Standard-doelman en Rode Duivel Gilbert Bodart, is sinds januari derde doelman bij de Rouches. Mogelijk maakt hij donderdag tegen Waasland-Beveren meteen ook zijn debuut in het eerste elftal.

“Arnaud, die reeds veelbelovend presteerde bij de jeugd, toonde heel mooie dingen tijdens de winterstage en op training met de A-kern de laatste maanden. Hij werkte hard om dit eerste profcontract te verdienen”, oordeelt technisch directeur Olivier Renard alvast.