OFFICIEEL: Union gaat shoppen bij Standard

OFFICIEEL: Union gaat shoppen bij Standard

16 Mei 2017 15:52
© PhotoNews

Union lijkt na vier opeenvolgende nederlagen uitgeteld voor de groepswinst in Play-Off II. De club maakt wel al volop werk van volgend seizoen en rondde deze week al enkele transfers af. Zo haalde het deze week nog Kenneth Houdret in huis.

Nu gaan de Brusselaars ook bij Standard shoppen. De tweedeklasser haalt Ayrton Mboko weg uit de beloftenkern van de Rouches. De 19-jarige verdediger tekende een contract van twee jaar met optie op een extra seizoen.

Standard de Liège – K Lierse SK : ticketinfo

Vrijdag 19 mei om 20u30 ontvangen de Rouches K Lierse SK op Sclessin.

De reservaties per mail of per fax zijn vanaf nu afgesloten voor deze match.

De beschikbare tickets zijn te koop:

– ofwel via ons online ticketingplatform.

-> klik op de volgende link om door te gaan naar ons online platform !

– ofwel via de ticketingdienst van ons stadion (tijdens de gebruikelijke openingsuren + aan de straatloketten de dag van de match tot aan de aftrap van de match).

 

Prijs :

– 15 euro (Volwassene) ;

– 10 euro (Junior (12-18 jaar), Student (19-23 jaar) en Senior (60+)) ;

– Gratis (Kinderen van -12 jaar).

Eerste pittige oefenwedstrijd van Standard is bekend

Eerste pittige oefenwedstrijd van Standard is bekend

17 Mei 2017 23:47
© PhotoNews

Het seizoen loopt al op zijn einde maar binnen 5-6 weken beginnen de eersteklassers al aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Voor Standard zal het een zeer belangrijk jaar worden.

De Rouches oefenen volgens Kicker op 8 juli om 15u in Schwetzingen tegen TSG Hoffenheim, de huidige nummer vier van de Duitse Bundesliga. Meteen een stevige oefenpartij voor de Luikenaars.

Hoffenheim strijdt nog met Borussia Dortmund om plaats nummer drie. Beide ploegen hebben 61 punten. Hoffenheim neemt het op de laatste speeldag op tegen Augsburg en Dortmund geeft Werder Bremen partij.

Openhartige Van Damme: “Dan zou ik terugkeren naar België”

Openhartige Van Damme:

16 Mei 2017 20:14
© PhotoNews

Jelle Van Damme speelt sinds januari voor Los Angeles Galaxy in de Verenigde Staten en de ervaren Belgische verdediger had een openhartig gesprek met de Amerikaanse pers.

Hij praatte over zijn transfer naar LA Galaxy. “Ik had nood aan een nieuwe uitdaging en ik dacht op dat moment aan mezelf. Ik had toen geen goede periode bij Standard, en ik denk dat ik er wel kon blijven. Ik was 32 jaar en had nood aan een nieuwe omgeving en daarom koos ik voor Los Angeles Galaxy.”

“In het begin twijfelde ik, ik heb twee kinderen en kende een moeilijke privé-situatie. Na enkele goede gesprekken kreeg ik een goed gevoel over LA Galaxy. Ik kende Sasha Kljestan nog van bij Anderlecht, want hij verving mij toen ik vertrok bij Anderlecht. Ik begon de competitie ook te volgen toen ik hoorde over de interesse. Het is hier bovendien zeer aangenomen wonen, al mis ik mijn familie en kinderen. En dat is de enige reden waarom ik terug naar België zou gaan en ik ga het jaar per jaar bekijken. Als het gemis te groot zal worden, dan ga ik terug. Er is meer in het leven dan voetbal alleen. Ik ben hier vaak alleen, en ik verveel me soms wel. Dat kan nu eenmaal ook het leven van een voetballer zijn”, vertelde hij aan MLS Soccer.

Enkele maanden geleden door Jankovic uit de kern gezet, maar 19-jarige Standard-aanvaller heeft eerste goal beet: “Veel professioneler geworden”

Ryan Mmaee blij met zijn eerste doelpunt voor Standard

Enkele maanden geleden door Jankovic uit de kern gezet, maar 19-jarige Standard-aanvaller heeft eerste goal beet: "Veel professioneler geworden"
Foto: © photonews

Standard-aanvaller Ryan Mmaee mocht voor de tweede wedstrijd op rij proeven van een basisplek. En met succes. De youngster maakte tegen Waasland-Beveren zijn eerste profdoelpunt na een prima wedstrijd.

Standard won met 1-3 op het veld van Waasland-Beveren. De 19-jarige Mmaee nam de tweede goal voor zijn rekening. Opvallend, want enkele maanden geleden werd hij door ex-coach Aleksandar Jankovic nog naar de C-kern gestuurd.

“Er zijn niet zoveel dingen veranderd, maar ik ben wel heel wat professioneler geworden”, zegt de aanvaller. “Ik doe er nu alles voor. Ik voel me dan ook goed en werk ook hard buiten de trainingen. Daar pluk ik nu de vruchten van.”

Toekomst

Waar zijn toekomst ligt, dat weet Mmaee nog niet. “Daar hebben we nog niet over gesproken, maar ik zit hier goed. Ik hoop dat ik volgend seizoen titularis kan worden. Ik heb punten gescoord na een moeilijke periode, maar twee goede wedstrijden is nog niet voldoende”, beseft Mmaee.