“Sa Pinto, de ideale figuur om Standard de dieperik in te duwen”


Sa Pinto, de ideale figuur om Standard de dieperik in te duwen
vrijdag 16 juni 2017 om 08:45
Standard stelde afgelopen week zijn nieuwe trainer voor. Ex-speler Ricardo Sa Pinto moet de Luikenaars opnieuw naar de top brengen. Herman Brusselmans is eerder sceptisch, zo meldt hij in Het Laatste Nieuws.

De competities liggen dan wel allemaal stil, dat houdt Brusselmans niet tegen om toch nog over ‘voetbal’ te spreken. “In het voetbal ligt momenteel alles stil. Nagenoeg iedere potstamper is met vakantie en ligt zich op een of ander exotisch strand dood te vervelen, terwijl z’n uit de Carré geplukte verloofde 500 selfies per uur ligt te maken, om die via de sociale media te delen met ongeveer vijftig miljoen andere dombo’s.”

Zoals gewoonlijk ontbreekt Olivier Deschacht niet in zijn column. “Ik kwam van de week m’n goeie gabber Oli Deschacht nog tegen in de Lange Munt, en ik zei tegen hem: ‘Oli, ben je niet op reis?’ ‘Nee, Herman,’ zei hij, nadat hij van z’n sigaret getrokken had, ‘ik blijf dit jaar thuis, om gedurende de hele zomer in m’n tuin te werken, met m’n gezinnetje in de bossen van Lembeke te gaan wandelen, en bij te trainen, want ik wil volgend seizoen zo goed presteren dat ik weder word opgeroepen voor de Rode Duivels.’ Ik wenste Oli daarmede veel succes en we vervolgden onze eigen weg.”

Hij moet bij gebrek aan wedstrijden dan maar de transfers in het oog houden, en vindt dat Standard een wel erg verkeerde keuze heeft gemaakt. “Ik wil nog zeggen dat die halvegare Ricardo Sá Pinto de perfecte figuur is om Standard Luik nog verder de dieperik in te helpen. Leve de Rouches!”

Eén reactie op ““Sa Pinto, de ideale figuur om Standard de dieperik in te duwen”

Geef een reactie

