‘Standard-middenvelder heeft signaal begrepen: transfer naar Italië bijna rond’

'Standard-middenvelder heeft signaal begrepen: transfer naar Italië bijna rond'

dinsdag 4 juli 2017 om 21:16
Ibrahima Cissé kreeg vorige week van zijn club Standard te horen dat hij niet in de plannen past van nieuwe trainer Ricardo Sa Pinto. De verdedigende middenvelder bleef niet bij de pakken zitten en ging meteen op zoek naar een nieuwe club. Die heeft Cissé ondertussen gevonden in Italië.

Volgens Mediagol trekt de 23-jarige Belg naar Palermo. Die ploeg degradeerde afgelopen seizoen uit de Italiaanse eerste klasse, waardoor Cissé meteen zal moeten knokken voor promotie naar de Serie A. De middenvelder doorliep de jeugdopleiding van Standard, maar vertrok in 2014 naar KV Mechelen, waar hij helemaal ontbolsterde. Twee seizoenen later haalde Standard hem al terug naar Sclessin, maar dat werd geen succes.

Palermo staat vooral bekend omwille van zijn excentrieke ex-voorzitter Maurizio Zamparini, die erom bekend stond graag van coach te wisselen. In zijn ambtsperiode (2002-2017) passeerden bijna veertig trainers de revue. Ondertussen is de club in handen van de Amerikaans-Italiaanse ondernemer Paul Baccaglini, die enkele maanden geleden de fakkel overnam van Zamparini.

voetbalprimeur

‘Standard legt dit bedrag op tafel voor Mpoku’

'Standard legt dit bedrag op tafel voor Mpoku'

04 Juli 2017 11:16
© PhotoNews

 

Het is Standard menens om dit seizoen weer bij de topclubs aan te sluiten en het bevestigd dat maandag met de terugkeer van Paul-José Mpoku. De publiekslieveling keert terug na een iets minder geslaagd avontuur bij Chievo en Panathinaikos.

 

Standard hoeft al bij al niet te diep in de buidel te tasten voor de speler, voor wie het een jaar geleden nog 4 miljoen euro kreeg. Volgens Het Belang van Limburg betaalt Standard uiteindelijk 1,6 miljoen om Mpoku terug te halen.

Er zouden twee redenen zijn voor die relatief lage transfersom. Mpoku wilde immers per se weg uit Italië, terwijl Chievo nog altijd een groot deel van de transfersom aan Standard moest betalen. De Rouches overwogen zelfs juridische stappen, maar dat zal door deze transfer niet meer nodig zijn.

 

Pocognoli heeft uitstekend nieuws voor Standard: “Nog zes jaar”

Pocognoli heeft uitstekend nieuws voor Standard:

04 Juli 2017 15:35
© PhotoNews

Zijn komst werd al enkele weken geleden afgerond, maar nu heeft Standard Sebastien Pocognoli nu ook officieel aan de pers voorgesteld. De 29-jarige linksachter heeft nog grote plannen bij zijn oude/nieuwe club.

“De club heeft me teruggehaald in de eerste plaats voor mijn voetballende kwaliteiten, maar ook omdat ik het huis ken en die werkersmentaliteit heb, die ik mee moet overbrengen op de groep”, tekende L’Avenir bij Pocognoli op.

Pocognoli tekende voor vier jaar op Sclessin. “Ik zit op een leeftijd waarop ik zin heb om te investeren in een club die diep in mijn hart zit. Als ik nog zes jaar moet spelen, wil ik die voluit aan Standard geven. Daarna weet je nooit wat er in het voetbal kan gebeuren. Maar ik ben hier met een missie en ik wil die tot een goed einde brengen.”

Rode Duivel bij Standard? “Ik weet dat Martinez me volgt”

Rode Duivel bij Standard?

04 Juli 2017 16:19
© PhotoNews

Roberto Martinez is ondertussen bijna een jaar lang bondscoach van de Rode Duivels en hij schrikte er in die periode niet voor terug om spelers uit de Belgische competitie op te roepen. Youri Tielemans, Leander Dendoncker, Thomas Foket en Timmy Simons kregen allen een uitnodiging terwijl ze in de Jupiler Pro League speelden.

Mogelijk levert ook Standard weldra een Rode Duivel. “Gezien de kwaliteit in de selectie van de Duivels zal alles afhangen van mijn prestaties. Maar ik weet dat de coach me volgt en dat hij vaak in de tribunes in eerste klasse zit”, vertelt Sebastien Pocognoli aan RTBF.

De 29-jarige linksachter werd al één keer opgeroepen door Martinez. In oktober 2016 werd hij op het laatste moment bij de selectie gehaald voor de interland in Gibraltar. Sinds 2008 verzamelde Pocognoli dertien caps, zijn laatste dateert van oktober 2014 tegen Andorra.

Basisspeler bijna weg bij Standard: “We zijn vergevorderd”

Basisspeler bijna weg bij Standard:

04 Juli 2017 17:14
© PhotoNews

Standard lijkt na de transfers van Sébastien Pocognoli en Paul-José Mpoku ook een grote uitgaande transfer te realiseren. De makelaar van de sterkhouder lijkt te bevestigen dat een deal nakende is.

Olympiacos drukt stevig door voor Milos Kosanovic en de deal kan wel eens zeer snel aangekondigd worden. Dat meldde de zaakwaarnemer van de Serviër aan het Griekse Gazetta.

Dejan Veljkovic zei het volgende: “Er zijn inderdaad vergevorderde contacten met Olympiacos en we zijn klaar om de deal af te ronden. Ik ben optimistisch, maar dat ben ik altijd. We wachten op nieuws van Olympiacos om verder te gaan. Vandaag kan nog een belangrijke dag worden.” De Rouches lijken dus een basispion kwijt te geraken.