Mpoku: “Eerst vond ik een terugkeer naar Standard geen goed idee”

Mpoku:

06 Juli 2017 16:30
© PhotoNews

Standarde stelde Paul-José Mpoku voor en hij tekende voor vijf seizoenen. De Congolese flankspeler dacht eerst niet aan een terugkeer naar de oude stal.

“In het begin dacht ik niet dat een terugkeer naar Standard een goed idee zou zijn. Maar na verschillende gesprekken met de club, mijn vrienden en mijn familie, accepteerde ik om de uitdaging aan te gaan”, vertelde hij aan RTBF.

“We moeten er voor zorgen dat Standard weer schrik aanjaagt en daarom moeten we onze mentaliteit veranderen. We moeten elke wedstrijd aanvatten om te winnen en het vuur moet terugkomen in deze club. We mogen niet meer spelen zoals een middenmoter”, spreekt hij alvast duidelijke taal. Mpoku keerde al voor de derde keer terug.

Sa Pinto tevreden: “Maar daar heb ik nu te veel opties”

Sa Pinto tevreden:

06 Juli 2017 12:43
© PhotoNews

Standard liep woensdag al een eerste blauwtje in deze voorbereiding. Tegen het Luxemburgse Dudelange raakte het niet verder dan een gelijkspel, en daarvoor had het dan nog een late strafschop nodig. Maar toch was trainer Ricardo Sa Pinto uiterst tevreden.

De trainer mocht immers Paul-José Mpoku verwelkomen, die wel nog niet meespeelde. “Hij kan in de as spelen of als tweede spits. Hij was een prioriteit voor mijn ploeg, ook al heb ik nu misschien te veel opties op de flank”, aldus Sa Pinto in La Dernière Heure.

“Ik heb vorig seizoen al de kans gehad om hem in Griekenland aan het werk te zien en hij maakte toen een goede indruk, vooral in onze onderlinge confrontatie. Hij heeft ervaring, kan een tegenstander uit evenwicht brengen met zijn techniek en hij kan gevaarlijk zijn op stilstaande fases. Zonder dan nog te vergeten dat hij zijn opleiding in Luik gekregen heeft en dus perfect de mentaliteit van de club kent.”

‘Standard laat verdediger naar Zuid-Amerika vertrekken’

'Standard laat verdediger naar Zuid-Amerika vertrekken'

06 Juli 2017 07:01
© PhotoNews

Standard wil de komende weken vooral zijn spelerskern afslanken. Het stalde alvast Jonathan Bolingi bij Moeskroen en ook een verdediger lijkt de club snel te zullen verlaten. Hij zou zijn carrière verderzetten in Zuid-Amerika.


Door de komst van Sebastien Pocognoli lijkt Darwin Andrade niet langer op een basisplaats te moeten hopen. Volgens Radio Blu keert de 26-jarige Colombiaan daarom na drie jaar in Luik terug naar zijn geboorteland.

De linksachter zou daar een akkoord hebben met Junior. Ook de clubs zouden er al uit zijn. Andrade zou enkel nog zijn medische testen moeten afleggen en zijn contract ondertekenen om de overgang helemaal af te ronden. Het Argentijnse Lanus en een club uit Cali waren ook geïnteresseerd, maar vissen achter het net.