WK-held Ochoa trekt naar Belgische topclub

Vrijdag 07 juli 2017

WK-held Ochoa trekt naar Belgische topclub

Standard staat op het punt om een heel straffe transfer af te ronden. De Rouches zouden een akkoord bereikt hebben met een topspeler.

Volgens ESPN is Standard rond met doelman Guillermo Ochoa. De Mexciaanse doelman komt over van Malaga. De Rouches proberen Ochoa al een hele tijd te overtuigen om naar Luik te verhuizen en dat is hen blijkbaar nu ook gelukt.

DONE DEAL: Standard laat speler voor 70% gaan

Vrijdag 07 juli 2017

DONE DEAL: Standard laat speler voor 70% gaan

Er vertrekt een speler bij Standard. Hij vertrekt wel onder een aparte constructie.

Standard laat de Colombiaanse linksachter Darwin Andrade terug naar zijn geboorteland vertrekken. Hij gaat aan de slag bij Deportivo Cali.

“We hebben een akkoord met Standard om 70 procent van de sportieve rechten van Darwin Andrade over te nemen. De speler komt een van de volgende dagen naar de stad om er medische testen af te leggen. Eens die achter de rug zijn, kan hij een overeenkomst tekenen”, zo luidt het.

voetbal24

Nieuwe rol voor Mpoku bij Standard? “Bij Congo ook”

Nieuwe rol voor Mpoku bij Standard?

07 Juli 2017 07:44
© PhotoNews

Met Paul-José Mpoku haalde Standard één van zonen weer in huis en de Congolees wil bij de Rouches weer zijn oude niveau halen. Mpoku zal wellicht niet meer op flank spelen.

“Over het algemeen ben ik dezelfde speler als toen ik vertrok. Misschien ben ik tactisch iets sterker geworden. Gedisciplineerder in het meeverdedigen. Dat is iets wat je wel leert in Italië. Hoe ik er fysiek voor sta? Ik heb individueel getraind bij Carlos Rodriguez (ex-fysical coach van Standard, nvdr.) en heb dus een basis”, aldus de speler aan Het Belang van Limburg.

“Dat is niet hetzelfde als met de groep meetrainen, maar ik hoop zaterdag tegen Hoffenheim al wat minuutjes mee te pikken. Ik ben klaar om op alle aanvallende posities te spelen. Ik weet dat Standard een tien nodig heeft. Dat is mijn positie bij de nationale ploeg van Congo en bij Pana speelde ik er af en toe, maar mijn positie zal ook van de tegenstander afhangen.”

Raman over vertrek bij Standard en interesse van Zulte Waregem

Raman over vertrek bij Standard en interesse van Zulte Waregem

07 Juli 2017 08:27
© PhotoNews

Benito Raman zou volgens bepaalde bronnen Standard mogen verlaten en Zulte Waregem werd al genoemd als mogelijk nieuwe club. De snelle aanvaller reageerde op die geruchten.

“De pers citeerde mij al bij Zulte Waregem, maar als ik Standard nu zou verlaten zou dat al mijn zesde ploeg in zeven jaar zijn. Dat is geen goed idee voor mij en ik wil bij Standard blijven”, aldus Raman aan La Capitale.

“Dat is mijn prioriteit.” Toch valt een vertrek niet helemaal uit te sluiten. “Als er een ploeg interesse heeft in mij, dan ga ik wel luisteren.” Raman doet het voorlopig goed in de voorbereiding met 3 doelpunten en 2 assists in 4 oefenwedstrijden. Ricardo Sa Pinto ziet het alvast graag gebeuren