Standard mag ex-speler danken: “Hij vertelde me veel goeds”

Standard mag ex-speler danken:

© PhotoNews

14 Juli 2017 22:45 – Zijn contract ondertekende hij al enkele dagen geleden, maar vrijdag werd Guillermo Ochoa ook aan de pers voorgesteld. De Mexicaanse doelman legde daarbij onder andere uit hoe hij bij Standard belandde.


“Het was niet de eerste keer dat Standard interesse toonde. Maar deze keer was ik een vrije speler en kon ik dus zelf over mijn toekomst beslissen”, vertelde hij aan RTBF. Uiteindelijk trok een ex-speler van de Rouches hem mee over de streep.

“Ik heb niet met Mehdi Carcela gepraat, maar ik wist wel dat hij hier opgeleid was. Ik heb daarentegen wel gesproken met Ricardo Faty, met wie ik bij Ajaccio nog gespeeld heb. Hij heeft me vertelt over het leven in Luik en zei dat het me hier zou bevallen. Hij was lovend over de club en zeker de supporters, die zeer warm zijn. Ik heb nog met andere ex-ploegmaats gesproken die nog in België gespeeld hebben en ik heb alleen maar goede dingen gehoord over de club en de Jupiler Pro League.”

Standard trekt aan het langste eind tegen andere eersteklasser

Standard trekt aan het langste eind tegen andere eersteklasser

© PhotoNews

14 Juli 2017 21:35 – Standard wil dit seizoen komaf maken met de twee voorbije slappe seizoenen en haalde daartoe al Sa Pinto, Pocognoli, Mpoku en Ochoa binnen. In zijn eerste grote testen van de zomer struikelde het wel al tegen Dudelange en Hoffenheim, maar tegen Moeskroen verging het de Rouches beter.


De Henegouwers gingen vrijdag immers met 1-0 voor de bijl. Makkelijk liep dat wel niet. Moeskroen versierde in de eerste helft enkele mooie kansen, maar dankzij een goal van Emond ging Standard wel met een voorsprong rusten. Ook in de tweede helft kwam Bolingi, nota bene uitgeleend door Standard, nog dicht bij de gelijkmaker, maar zijn poging strandde op de lat.

Standard-aanwinst Ochoa: “Nu kan ik eindelijk spelen voor de titel”

Standard-aanwinst Ochoa: Nu kan ik eindelijk spelen voor de titel

vrijdag 14 juli 2017 om 17:58
Guillermo Ochoa is de nieuwe doelman van Standard. Vrijdag werd hij voorgesteld aan de pers. De 32-jarige Mexicaan brandt nog van de ambities. 

“Veel Mexicanen vragen zich af waarom ik voor Standard koos en niet voor een terugkeer naar mijn land. Wel, geld is voor mij minder belangrijk dan mijn droom. Nu kan ik eindelijk strijden om de titel en proberen deel te nemen aan de Champions League”, noteerde Lavenir uit zijn mond.

“In Mexico denkt men dat de Belgische competitie een ‘eenvoudige’ competitie is, maar dat is niet zo. Eigenlijk is het zelfs het omgekeerde. Eerder kon ik ook al naar Standard komen, maar destijds was ik niet vrij. Nu was het anders en met mijn familie nam ik het besluit dat spelen voor Standard een goede zaak is.”

voetbalprimeur

‘Ochoa gunt concurrent Gillet geen minuut tussen de palen’

Vrijdag 14 juli 2017

'Ochoa gunt concurrent Gillet geen minuut tussen de palen'

De transfer van Ochoa naar Standard was erg opmerkelijk. De Mexicaan speelde zich in 2014 nog in de kijker op het WK in Brazilië. En hij heeft nog grote ambities.

“Ik kom niet voor het geld, maar om mijn droom waar te maken”, zegt de doelman bij L’Avenir. “Ik wil kampioen worden en droom van de Champions League.”

In Mexico wordt er getwijfeld aan de Belgische competitie, maar hij ziet het zelf anders. “Voor mij is dit een stap voorwaarts. Met het oog op het aankomende WK is het belangrijk dat ik veel speel.” Het lijkt erop dat de Mexicaan Gillet naar de bank zal doen verdwijnen.

voetbal24

Ochoa legt uit waarom hij geen nieuwe Valdes wordt

Ochoa legt uit waarom hij geen nieuwe Valdes wordt

© PhotoNews

14 Juli 2017 17:15 – Standard pakte deze week uit met een nieuwe opmerkelijke transfer door Guillermo Ochoa vast te leggen. Met de Mexicaan staat er straks opnieuw een grote naam tussen de palen op Sclessin, maar sommigen vrezen voor een nieuw geval-Valdes. De Spaanse ex-doelman van Barcelona kon in zijn zes maanden in Luik nooit overtuigen.


Maar volgens Ochoa zelf zal het zo’n vaart niet lopen. “De situatie van Valdes was anders. Hij werd gehuurd en kwam terug uit blessure. Ik was een vrije speler en ik ben in vorm”, tekende La Dernière Heure op.

In Luik wil de keeper investeren in zijn carrière. “Mijn droom is belangrijker dan geld. Daarom heb ik ook neen gezegd tegen aanbiedingen uit Mexico”, klinkt het.