“Terug naar Standard? Ooit”

11 Augustus 2017 17:22
© PhotoNews

Paul-José Mpoku en Sebastien Pocognoli keerden dit seizoen terug naar Standard en als het van een andere speler afhangt, keert hij ooit ook terug naar de Luikenaars.

Lucas Pirard kon niet doorbreken in Luik en trok naar STVV en doet het daar goed. Hij wil ooit terug naar Standard. “Ooit! Dat is nu nog niet, hé. Ik heb altijd veel sympathie gehad voor Standard. Ik heb er van mijn 12de tot mijn 21ste gespeeld. En ik woon nu nog in het Luikse. Samen met Teixeira pendel ik elke dag vanuit Luik”, zegt hij in Het Belang van Limburg.

Hij wil zondag wel winnen van zijn ex-club. “Ik hoop dat we zoals in de play-off 2 de drie punten kunnen thuishouden tegen hen. Toen wonnen we met 1-0. Daar teken ik voor. Al is dit een heel ander Standard. Met Mpoku en Pocognoli heeft de club haar identiteit voor een groot stuk teruggewonnen.”

Sa Pinto hakt belangrijke knoop over Belfodil door

Vrijdag 11 augustus 2017

Sa Pinto hakt belangrijke knoop over Belfodil door

Het was erg verrassend vorig weekend: Sa Pinto liet topspits Belfodil uit de selectie. De aanvaller zou met een transfer in zijn hoofd zitten. Zit hij dit weekend wel bij de selectie?

De Portugese trainer van Standard neemt een belangrijk besluit omtrent zijn aanvaller. Belfodil zit wel degelijk in de selectie voor de partij tegen STVV, dat gaf hij aan tijdens zijn wekelijke persconferentie.

De strijdbijl lijkt daarmee begraven tussen beide kemphanen. Of hij ook meteen in de basis start, is een andere vraag. De Rouches deden het vorige week uitstekend zonder hem en wonnen de topper tegen Racing Genk.

voetbal24

Ex-speler keerde niet terug: “Hoorde niks van Standard”

Ex-speler keerde niet terug:

11 Augustus 2017 18:02
© PhotoNews

STVV haalde enkele opvallende namen naar Stayen en één van hen heeft een verleden bij Standard. De fans hadden hem graag weer in Luik gezien.

Jorge Teixeira trok van Charlton naar STVV. De fans van Standard hadden hem nochtans graag weer bij Standard gezien. “Ik wilde absoluut terug naar België komen. De interesse van STVV was direct concreet, vandaar”, zegt hij in Het Laatste Nieuws.

De fans van de Rouches waren teleurgesteld. “Die gasten moeten wel beseffen dat ik niks van Standard hoorde. Ik geef toe dat ik nog steeds van die club en van haar supporters hou. Ik heb daar een fantastische tijd gekend. Ik woon trouwens nog in Luik. En mijn vriendin is een Luikse. Maar zondagavond speelt dat niet mee. Ik ben een Kanarie en wil met STVV mijn vroegere club kloppen.”

“Hij vertrekt sowieso bij Standard, je weet alleen niet wanneer”

 

11 Augustus 2017 21:18
© PhotoNews

Standard kende al een vrij bewogen zomermercato, waarbij het vooral op inkomend vlak enkele opmerkelijke deals sloot. Maar ook aan uitgaande kant zullen de komende weken wellicht nog enkele bekende namen vertrekken.

Vooral Ishak Belfodil zou Standard nog moeten verlaten. “Of hij Standard nog twaalf miljoen euro zal opbrengen? (denkt na) Geen idee. In voetbal draait het niet zozeer om het geld – dat is relatief. Het draait om de goede keuze maken op het juiste moment”, stelt ex-trainer Aleksandar Jankovic in Het Laatste Nieuws.

“Maar één ding is zeker: Ishak is een speler die het niveau van de Belgische competitie overstijgt. Op de belangrijke momenten neemt hij zijn verantwoordelijkheid. Met daden, niet met woorden. Als je ploeg 0-2 achterstaat, vraagt hij de bal. Hij is een leider op het veld, heeft enorme kwaliteiten én hij zal op een bepaald moment vertrekken. Je weet enkel niet wanneer.”