Legear haalt uit naar Standard: “Schuld van het bestuur”

Vrijdag 13 oktober 2017

Legear haalt uit naar Standard: “Schuld van het bestuur”

Jonathan Legear vertoeft momenteel bij STVV, dat hem overnam van Standard. Al had het volgens de flankspeler ook helemaal anders kunnen lopen.

“Als het van Sa Pinto afhing, speelde ik nog gewoon op Sclessin”, verzekert de Belg bij RTBF. “Hij beloofde me zelfs dat ik speeltijd zou krijgen als ik me toonde op training.”

Helaas voor hem was niet iedereen het eens met die mening. “Het bestuur wilde me niet houden en weigerde mij een redelijk contract voor te schotelen. Gelukkig kon ik hier in Sint-Truiden wel een overeenkomst voor drie jaar tekenen”, besluit hij.

Raman met zeer straf verhaal over Standard: “Heb ik spijt van”

Raman met zeer straf verhaal over Standard:

13 Oktober 2017 16:15
© PhotoNews

Benito Raman is een man met een eigen mening en daardoor botst het soms wel eens. Dat gebeurde vorig seizoen in Play-Off II met José Jeunechamps tijdens de rust van STVV-Standard.

Raman weigerde tijdens de rust in te vallen. “Orlando Sa ontbrak die dag wegens ziekte, en ik zou spelen maar het werd toch Bolingi. Toen Jeunechamps tijdens de rust vroeg of ik hem wilde vervangen, zei ik voor heel de groep dat ik dat niet wilde doen”, aldus een openhartige Raman in La Capitale.

“Hij antwoordde dat ik onder hem nooit meer zou spelen. Ik heb spijt van mijn reactie, maar het was ook een gedeelde verantwoordelijkheid.”

Dit is de reden waarom Raman Standard verliet

Dit is de reden waarom Raman Standard verliet

13 Oktober 2017 22:10
© PhotoNews

Benito Raman lag niet in de bovenste schuif bij Ricardo Sa Pinto en hij trok naar Fortuna Düsseldorf. De Belgische aanvaller gaf meer uitleg over zijn vertrek.

“Mijn eerste zes maanden bij Standard waren heel fijn, maar zodra Sa Pinto kwam… Ik vertelde meteen aan mijn makelaar dat ik niet hetzelfde gevoel had als bij Jankovic”, aldus Raman aan La Capitale.

Hij trok naar Düsseldorf. “Deze ploeg zou in België zeker top drie spelen. Het is de beste keuze die ik kon maken. Ik scoorde nog niet, maar kreeg wel al verschillende kansen. Ik voel me hier goed”, aldus de aanvaller.

Luciano D’Onofrio weet niet waarom Standard hem niet terughaalde: “Ego’s hielden het misschien tegen”

Luciano D’Onofrio werd sportief directeur van Royal Antwerp FC, nadat enkele andere clubs afhaakten

Luciano D'Onofrio weet niet waarom Standard hem niet terughaalde: "Ego's hielden het misschien tegen"

Het was verrassend te noemen, de aanstelling van Luciano D’Onofrio als sportief directeur van Royal Antwerp FC net voor de aanvang van het nieuwe voetbalseizoen. Enkele grotere clubs werden eerder genoemd, maar die haakten uiteindelijk af.

Luciano D’Onofrio is een man met ambitie. De vice-voorzitter en sportief directeur wil van Royal Antwerp een grote club maken. Stamnummer 1 verrasste deze zomer vriend en vrijand door hem aan te stellen. Clubs als Anderlecht en Standard werden namelijk meermaals genoemd.

“Bij Anderlecht zag een deel van het bestuur het niet zitten dat ik kwam”, vertelt D’Onofrio in Sport/Voetbalmagazine. Ook Standard had hem niet meer nodig, ondanks successen in het verleden. van 2004 tot 2011 was hij vice-voorzitter in Luik en veroverde de club zijn eerste landstitel in 25 jaar.

“De voetbalwereld is heel speciaal. De sport is zo gemediatiseerd dat het snel ego’s maakt. Ik begrijp niet hoe ik zou kunnen storen, maar ego’s hielden mijn komst misschien wel tegen”, vertelt D’Onofrio

Sa Pinto spreekt klare taal over ontslaggeruchten

Sa Pinto spreekt klare taal over ontslaggeruchten

13 Oktober 2017 14:15
© PhotoNews

Het is al een tijdje heet onder de voeten van Ricardo Sa Pinto, want ondanks al zijn passie en grinta is de Portugees er ook niet in geslaagd om goede resultaten te halen met Standard. Deze week verschenen dan ook berichten dat de wedstrijd in Kortrijk weleens zijn laatste kan zijn.

Maar Sa Pinto is categoriek. “Nee, de directie heeft me geen ultimatum opgelegd”, vertelt hij aan La Dernière Heure. “We praten elke week, maar tegen mij hebben ze niet gezegd dat ik verplicht ben om negen op negen of twaalf op twaalf te pakken. Maar het doel is altijd om te winnen.”

“We willen winnen omdat we omhoog moeten in het klassement. We willen ook winnen voor Bope, die lange tijd aan de kant zal staan. We hebben veel goede redenen om gelukkigere tijden te willen meemaken.”