Ezekiel – De Camargo,het gouden spitsenduo herenigd


Foto: © Photonews

De twee aanvallers van Standard waren zondag tegen Anderlecht in topvorm. Het Luikse duo toont zich perfect complementair en kan de Rouches misschien wel helpen om hun ambitie te verwezenlijken.

Door Jordan Horwood

Sinds hij herenigd is met Ezekiel, rijgt Igor De Camargo de goede prestaties aan elkaar. Tegen Anderlecht schitterden beide heren. Ze toonden zich niet alleen trefzeker tegenover Proto, maar ze werkten ook bijzonder hard.

Terwijl Mitrovic en Praet amper jaagden op de bal in de richting van het eigen doel, kregen we een volledig ander beeld aan de overkant. Daar verlichtten Ezekiel en vooral De Camaro het werk voor hun ploegmaats door te jagen tot op de hoogte van de eigen defensie.

De terugkeer van de echte De Camargo?

De supporters hadden niet meer verwacht om de beste De Camargo, die Standard mee aan twee titels hielp, terug te zien. Sinds hij terug naast Ezekiel staat, schittert de voormalige Rde Duivel opnieuw.

Voordien stond hij geïsoleerd in een 4-3-3 of afwisselend in de punt met Jeff Louis. Twee spelsystemen waarin hij op zijn 31e niet meer tot zijn recht komt.

Ook Carcela en Mujangi-Bia profiteren mee

Naast Ezekiel moet De Camargo de diepte niet meer opzoeken, maar kan hij zich concentreren op zijn rol als pivot. Zijn deviaties waren altijd een van zijn troeven, maar dankzij de kwaliteiten van Ezekiel zijn ze bijzonder effectief.

Zo leverde hij tegen Anderlecht twee assists af voor zijn spitsbroeder. Carcela, altijd beschikbaar op rechts, is ook bijzonder belangrijk voor De Camargo.

Ook de andere ploegmaats profiteren van de complementariteit van de twee spitsen. Zo kunnen Carcela en Mujangi-Bia afwisselen tussen ballen in de diepte of over de grond voor Ezekiel en voorzetten door de lucht voor De Camargo.

“Igor is echt fantastisch”

Met vijf doelpunten en vier assists in vijf wedstrijden in 2015, is het duo goed op weg om het ook de andere defensies in play-off één lastig te maken.

Na de zege tegen Anderlecht, stond Ezekiel erop om het belang van zijn ervaren ploegmaat in de verf te zetten. “Igor is echt fantastisch. Hij is een echte leider, hij speelt met iedereen in het team.”

http://www.voetbalkrant.com/

Gent moet geen rekening houden met Standard-uitblinker


Foto: © photonews

Mehdi Carcela speelde een dijk van een eerste helft tegen Anderlecht, maar moest daarna het veld verlaten met een blessure. De medische staf van de Rouches zet hem op onbeschikbaar voor vrijdag.

Standard heeft vandaag meer info vrijgegeven over de blessure van de middenvelder. “Hij heeft last aan de linkse dij, een blessure die hij al vrij vroeg in de match opliep”, zegt clubdokter Jean Vervier. “We zagen direct dat hij niet 100% was daarna.”

“Het gaat om een spierblessure, niet al te erg, maar de match van vrijdag tegen Gent zal wel te vroeg komen. We zullen op het einde van de week nog een onderzoek doen en dan zullen we weten wanneer hij speelklaar geraakt.”

http://www.voetbalkrant.com

Anderlecht-DJ waagt zich tussen Luikse vijand

Dacht het niet . naar mijn denken is deze foto getrokken of T1 of T2 want elders hebben ze geen vaste zitjes.

Kort bij de Ultra’s met zo een lelijk shirt  . Hahahahahaha

Anderlecht-DJ waagt zich tussen Luikse vijand

14 April 2015 14:30
© PhotoNews

Gesteund door een wederom kolkend Sclessin, knokte Standard zich zondag voorbij Anderlecht. Maar tussen al die vurige fans van de Rouches stond één opmerkelijke toeschouwer … in een paars-wit truitje.

Vinz Kanté werkt voor FunRadio en is de officiële DJ bij de thuiswedstrijden van Anderlecht. Hij wou dolgraag naar de wedstrijd, maar geen kaartje meer bemachtigen voor het vak van de bezoekers. “Een luisteraar wees me erop dat er nog een plaats was in het vak van Standard. Hij heeft de neiging om me wat uit te dagen en daarom accepteerde ik de uitnodiging”, zei hij aan La Dernière Heure.

De radiomaker was zich bewust van het risico, maar wou ook een statement maken. “Je weet nooit hoe zoiets uitdraait. Je kan altijd tussen gekken belanden die niet nadenken. Ik werd goed ontvangen, want ik stond dicht bij de Ultras. Maar het is goed verlopen. Wat ik dit weekend heb gedaan, bewijst dat supporters zich onder elkaar kunnen mengen.”

Afbeelding weergeven op Twitter

Mehdi Carcela: ‘Geen spijt van keuze voor Marokko’

Mehdi Carcela: 'Geen spijt van keuze voor Marokko'

© BELGAIMAGE

Standard is momenteel de meest overtuigende ploeg in play-off 1 en dat heeft het voor een groot deel te danken aan man in vorm Mehdi Carcela. In Sport/Voetbalmagazine praat hij deze week honderduit.

Mehdi Carcela over…

Het incident met Bjorn Ruytinx:

“Dat was een klap, ja, in het begin. Ik voelde dat ik op de goeie weg was en door die blessure stond ik weer aan de kant. Gelukkig kon ik rekenen op mijn naasten en de kine’s bij Standard om er weer bovenop te komen.”

“Die slag was frustratie. Hij had al meer vuile fouten gemaakt, maar op dat moment hoorde ik iets kraken. Ik dacht dat ik iets gebroken had, dat ik opnieuw voor zes maanden vertrokken was. Maar het was vooral de gele kaart van de scheidsrechter die me gek maakte. Dat was de verklaring voor mijn reactie.”

Zijn ‘mislukte’ avontuur bij Anzji:

“Bij Anzji heb ik niet zoveel gespeeld als ik gehoopt had. Er was dat reglement dat verplicht om zes Russische spelers op het veld op te stellen. En of het dus Willian, Boussoufa of ik was, we zaten om beurten op de bank.

“Ik heb er wel een nieuwe wereld ontdekt: ik woonde in Moskou en kwam in aanraking met de luxe en de excessen. Er is zo veel te doen in die dolle stad die 24 uur op 24 leeft. Van Luik naar Moskou was echt een groot verschil.”

Zijn keuze voor de Marokkaanse nationale ploeg:

“Ik heb geen spijt van die keuze. Ook al blijft iedereen mij zeggen dat ik voor België had moeten kiezen voor mijn carrière. Luciano D’Onofrio heeft me gepusht om voor België of Spanje te kiezen. Ik heb indertijd mijn hart laten spreken, in een mix met ambitie, want je had Erik Gerets als coach en veel goeie spelers in de selectie op dat moment. Ik maakte deel uit van een reeks spelers die toen allemaal Marokko verkozen. Ik heb Marokko gekozen en daar ben ik fier op.”

Heeft Standard de beste spits van de afgelopen tien jaar in zijn rangen?

Heeft Standard de beste spits van de afgelopen tien jaar in zijn rangen?

14 April 2015 11:45
© PhotoNews
Standard laat momenteel de beste indruk achter in Play-Off I. Het speelde sterk op het veld van Club Brugge en het was heer en meester tegen RSC Anderlecht. Wouter Corstjens ziet één zeer belangrijk wapen bij de Luikenaars.

En dat is Ezekiel Imoh. “Ik vind hem de beste spits van België. Hij is zo ongelofelijk snel en dat bot zijn balbehandeling niet eens af. Ondanks zijn kleine gestalte, scoort hij toch regelmatig met het hoofd”, vertelt de verdediger van Waasland-Beveren in Het Belang van Limburg.

“Ik ben aan mijn tiende seizoen in eerste klasse bezig en ik heb nog nooit tegen een betere spits gespeeld. Hij is een voorhoede op zijn eentje. Als hij zijn prestatie bevestigt, kan Standard nog een gevaarlijke klant worden voor Club en Anderlecht.”

http://www.voetbalnieuws.be/